logo

روان نت پارس

-----------------------------------------------

شرکت روان نت پارس به طور عمده در زمینه اندازه گیری و پایش وضعیت تجهیزات فعالیت میکند. ما در تلاشیم تا با همیاری همه شرکای خود شامل خریداران، کارکنان، شرکتهای برون مرزی، جامعه فنی و مهندسی کشور، دانشگاهها و… خدمات و فناوریهایی نوآورانه، پیشرو و باکیفیت به بنگاههای صنعتی گوناگون در گستره ایران پهناور پیشکش کنیم. ما به اصول رقابت منصفانه در آوردگاه کسب و کار باورمندیم و امیدواریم خدمات و فناوریهای عرضه شده گوشه ای از نیازهای خریداران را برآورده کند.

------------------------------------------------ ارتباط با مدیر عامل : m.sabzi@ravannp.ir
989122254192+
– روان‌کاری چیست؟

روان‌کاری به عنوان علم تسهیل حرکت نسبی سطوح در تماس با یکدیگر تعریف شده‌است و سابقه آن به زمان پیش از پیدایش چرخ و استفاده از گردش آن به دور محور، به منظور ایجاد حرکتی روان بر می‌گردد. به‌طور کلی در هر جا که سطوح در جوار و در تماس با یکدیگر دارای حرکت نسبی هستند، روانکاری نقش بسیار مهمی در انجام حرکت به نحو صحیح، مداوم و اقتصادی ایفا می‌کند. عدم روانکاری صحیح ماشین‌آلات علاوه بر آنکه باعث تقلیل بازده مکانیکی و پایین آمدن بازده زمانی ماشین می‌شود، منجر به فرسایش بیش از حد، فرسودگی و ازکارافتادگی زودرس نیز می‌گردد.

 

همانطور که مشاهده می کنید روانکارها را در یک نگاه می توان به دو دسته بزرگ روانکارهای خودرو و روانکارهای صنعتی تقسیم کرد. روانکارهای صنعتی نیز به سه دسته عمده روغن ها صنعتی، گریس ها و روانکارهای ویژه دیگر مثل روانکارهای فلز کاری و غیره تقسیم نمود.

 

انواع روانکارها

 

 

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت