شرکت روان نت پارس به طور عمده در زمینه اندازه گیری و پایش وضعیت تجهیزات فعالیت میکند. ما در تلاشیم تا با همیاری همه شرکای خود شامل خریداران، کارکنان، شرکتهای برون مرزی، جامعه فنی و مهندسی کشور، دانشگاهها و… خدمات و فناوریهایی نوآورانه، پیشرو و باکیفیت به بنگاههای صنعتی گوناگون در گستره ایران پهناور پیشکش کنیم. ما به اصول رقابت منصفانه در آوردگاه کسب و کار باورمندیم و امیدواریم خدمات و فناوریهای عرضه شده گوشه ای از نیازهای خریداران را برآورده کند.
------------------------------------------------ ارتباط با مدیر عامل : m.sabzi@ravannp.irپیشرانه های دیزل، چه در ماشین آلات جابجاشونده و چه در تجهیزات ثابت، کاربرد گسترده ای در سراسر دنیا دارند. از تولید برق گرفته تا ماشین آلات ساختمانی، ماشینهای معدنی، ترابری سنگین جاده ای، کشتیهای تجاری و نظامی و… نمونه های بسیار آشنایی از کاربرد پیشرانه های دیزل در دنیای امروزه هستند. با وجود گستردگی کاربرد یادشده، تا چند سال اخیر ابزارهای کم شماری چه به صورت دستی و چه به شکل برخط برای پایش وضعیت پیشرانه های دیزل در جهان در دسترس بود. خوشبختانه شرکت CM Technologies GmbH با درک این کمبود اساسی، به تازگی ابزارهای سبک، جمع و جور و دقیقی را برای پایش وضعیت پیشرانه های دیزل طراحی و عرضه کرده است که همگی صددرصد ساخت آلمان هستند. خوشحالیم که میتوانیم این ابزارهای نوین را در ایران هم در دسترس خریداران گرامی قرار دهیم. ابزارهای عرضه شده در گروههای ذیل جای میگیرند:
ابزاری دقیق، باکیفیت و البته ارزان برای نگهداری از پیشرانه دیزل شما.
این فشارسنج مکانیکی همانطور که از نامش پیداست، بیشترین فشار احتراق و تراکم پیشرانه های دو و چهار زمانه را اندازه میگیرد. ابزاری برای بهینه سازی پیشرانه و سوخت دیزل. با قطع کردن جریان سوخت یک سیلندر برای زمانی کوتاه از هرگونه احتراق ناقص و هدررفت انرژی آگاه میشوید. این ابزار برای دامنه فشارهای ۰ تا ۱۴۰، ۰ تا ۱۸۰، ۰ تا ۲۲۰، ۰ تا ۲۵۰ بار عرضه میشود. همچنین دو گونه ویژه هم برای نمایش همزمان فشار برحسب بار و psi، میتواند سفارش داده شود.
اگر به دنبال ابزاری دقیق و باکیفیت برای پایش عملکرد پیشرانه خود هستید و بودجه کمی دارید، سنجشگر PREMET M گزینه درستی است. با دقتی بی رقیب نتیجه هایی برای اقدام آنی میدهد. این ابزار که به دست مهندسین برای مهندسین طراحی شده است، کمک میکند بار بین سیلندرها را همسنگتر کنید، زمانبندی تزریق سوخت را بهتر کنید و اجزای آسیب دیده پیشرانه را شناسایی کنید و به این ترتیب، هزینه کارکرد پیشرانه دیزل را کاهش دهید.
همسنگ کردن بار بین سیلندرها عمر و بازده پیشرانه را افزایش میدهد و آلاینده ها را کاهش میدهد که خود گامی در راستای نگهداشت زیست بوم است.
زمانبندی درست تزریق سوخت دمای گاز خروجی و در نتیجه نرخ انباشت دوده را کاهش میدهد. با بهبود زمانبندی تزریق معمولن مصرف ویژه سوخت(SFOC) کاهش مییابد. هر ۱ درجه عقب افتادن زمان تزریق سوخت، تقریبن SFOC را ۲ درصد افزایش میدهد.
با پایش وضعیت پیشرانه دیزل از خرابیهای ناخاسته پیشگیری میشود، چون با آگاهی از روند فرسایش اجزای اساسی، بازدیدها و تعویض احتمالی قطعه های آسیب دیده را میتوان برنامه ریزی کرد و ناگفته پیداست چقدر در هزینه بهره برداری صرفه جویی میشود.
PREMET M مجهز به پیشرفته ترین حسگر PiezoSMART از شرکت Kistler است که برای سنجش فشار درون شیر نشانگر(Indicator Valve) سیلندر فرو میرود. حافظه درونی ابزار تا ۱۸ پیشرانه ۲۰ سیلندر را پوشش میدهد. همچنین داده ها را برای تحلیل بیشتر میتوان از راه درگاه USB به نرم افزار مربوطه فرستاد.
پایشگرهای گروه PREMET به جان سختی و اطمینان پذیری معروفند. اکنون با فناوری نوینی در بخش حسگر و نرم افزار میتوانید فشار درون سیلندر را هنگام کارکرد پیشرانه به دقت اندازه بگیرید، تحلیل کنید و گزارش دهید. با PREMET X میتوان پیشرانه دیزل را به دقت تنظیم کرد، بازدهی آنرا بالا برد و هزینه ها را کاهش داد.
PREMET X با سازگاری خوبش با پیشرانه های دیزل دور پایین، دور متوسط و دور بالا نه تنها زمانبندی تزریق سوخت را بهینه میکند که خود مصرف سوخت را کاهش میدهد، بلکه به عنوان ابزاری نیرومند برای پایش وضعیت، خرابیهای پیش بینی نشده پیشرانه دیزل را هم کمتر میکند. صددرصد ساخت آلمان، مجهز به حسگر فشار PiezoSMART از شرکت Kistler در سوییس، و کیفیت ساخت بالایی دارد. پیشرانه های دیزل نوین بیشینه فشار احتراق ۳۰۰ بار و دمای گاز خروجی بالایی را تجربه میکنند که حسگر این ابزار با دقت بالایی همه دامنه فشار یادشده را پوشش میدهد. با توجه به ذخیره شدن داده های کالیبراسیون حسگر درون خودش، هنگام جایگزینی حسگر با همتای دیگری نیازی به کالیبراسیون دوباره سنجشگر نیست.
علاوه بر حسگر پیشرفته، ابزار دارای حافظه درونی برای ذخیره داده های سنجشی شمار نامحدود پیشرانه ۴۰ سیلندر است. داده های ذخیره شده را میتوان از درگاه USB یا ارتباط بی سیم Wi-Fi به نرم افزار مربوطه فرستاد.
در صورت تمایل به پایش نشتی سوپاپها، ترک یا شکستگی انژکتورها و… میتوان حسگر اضافی Acoustic Emissions را هم همراه این ابزار سفارش داد تا کنترل بیشتری روی پیشرانه دیزل داشت.
برای پایش پیوسته پیشرانه دیزل میتوان PREMET تک حسگر را بکار گرفت که کمیتهای فشار سیلندر و سامانه تزریق سوخت را در یک تا چهار پیشرانه همزمان اندازه گیری و ثبت میکند.
حسگر با بکارگیری اتصالهای کلرادویی بدون نیاز به سیمکشی و دردسر اتصال زمین نصب آسانی دارد. با دریافت انرژی اش از رایانه، از دردسرهای ولتاژ ۲۲۰ یا ۱۱۰ ولت خلاص میشوید، جعبه تقسیم فلزی کوچکتر و عیب یابی ساده تر میشود.
از دیگر مزیتهای این سامانه پایشی، داده برداری سریع(۸ سیلندر در تنها ۵ دقیقه) و فایلهای داده کوچک(۳۱ کیلوبایت برای پیشرانه ۷ سیلندر) هستند.
اگر به دنبال پایش بیست و چهارساعته پیشرانه دیزل خود هستید باید این سامانه الکترونیکی را سفارش دهید که میتواند تا ۱۶ سیلندر یک پیشرانه دیزل را همزمان بسنجد و داده های بدست آمده را ثبت کند.
با پایش ۲۴ ساعته پیشرانه دیزل و ثبت پیوسته داده ها، سامانه فراگیری در دسترس شماست که پایگاه دانش لازم برای کارکرد مطمین و بهینه پیشرانه را فراهم میسازد. به این ترتیب مصرف سوخت، آلایندگی و نرخ فرسایش اجزای پیشرانه کاهش مییابد. این سامانه دارای درگاه USB برای فرستادن داده های ذخیره شده به نرم افزار مربوطه است.
سنجشگری به صرفه برای پایش پیوسته شفت پیشرانه که چند داده سودمند مانند توان، گشتاور و… شفت را با حسگر بدون تماس خود سنجیده و در نرم افزار مربوطه گزارش میدهد.
به ازای هر ۲۵۵ دور شفت، سیگنالی با جریان بین ۴ تا ۲۰ میلی آمپر در خروجی حسگر شکل میگیرد که میانگین گشتاور شفت است. این سیگنال و سیگنال دور در قیقه از خروجی USB کنترل کننده به نرم افزار فرستاده میشود و نرم افزار هم کمیتهای گشتاور، سرعت دورانی و توان شفت(با حساب کردن از روی سیگنالهای گشتاور و دور) را نمایش میدهد.
ویژگیهای اصلی:
مصرف بهینه سوخت پارامتر مهمی برای هر پیشرانه دیزل است، چون هم از هزینه بهره برداری پیشرانه را کاهش میدهد و هم آلایندگی کمتری پدید میاورد. چون براساس پژوهشهای پرشماری پیشرانه های دیزل به عنوان یکی از سرچشمه های اصلی پدیدآمدن گازهای گلخانه ای شناخته شده اند.
هر چقدر پیشرانه دیزل بزرگتر باشد، سوخت بیشتری مصرف میکند. از اینرو پایش مصرف سوخت آن هم مهمتر مینماید تا هم هزینه های بهره برداری پایین بیاید و هم از آیین نامه های تازه پایش گاز دی اکسید کربن مانند دستورالعملهای اتحادیه اروپا پیروی شود.
در اینجا ابزاری کارآمد و ساده برای پایش مصرف سوخت ارائه میشود که افزون بر مصرف سوخت، کمیتهای دیگری مانند بازده پیشرانه، مصرف ویژه سوخت و دبی جرمی تولید دی اکسید کربن را هم به صورت برخط نمایش میدهد.
ویژگیهای اساسی:
با توجه به اینکه سامانه داده ها را در بستر Web میفرستد، گزارشها را میتوان در هرجایی تنها با دسترسی به اینترنت دید. برای گزارش کردن دقیق دی اکسید کربن به چگالی سوخت نیاز دارید که برای آن میتوانید از چگالی سنج عرضه شده در بخش آنالیز سوخت بهره بگیرید.