logo

تاریخچه روان نت پارس

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.
m.sabzi@ravannp.ir
989122254192+

Warning: A non-numeric value encountered in /home/ravannpi/public_html/wp-content/themes/startit/framework/modules/title/title-functions.php on line 446
 

FueLKleeN

برنامه فراگیر مدیریت بهره برداری سوخت

Fuel_Analysis_01

FueLKleeN چیست؟

مصرف سوخت دیزل در سراسر جهان رشد روزافزونی دارد که ناشی از بهره برداری رو به گسترش پیشرانه های دیزلی در کاربردهای گوناگونی مانند کشتیرانی، ترابری زمینی، تولید انرژی برق و… میباشد. با توجه به هزینه بالایی که سوخت دیزل به عنوان ماده مصرفی بازیافت نشدنی روی دست هر سازمانی میگذارد، ارزیابی و پایش دقیق آن از لحظه وارد شدن به مخزن(ها) تا هنگام بهره برداری درون پیشرانه(ها) موضوعی حیاتی است که بی توجهی به این مهم میتواند زیانهای هنگفتی برای آن سازمان ببار آورد.

در حال حاضر برخی آزمایشگاهها در کشور برخی از آزمایشهای سوخت را انجام میدهند. اما پاره ای از کاربران با توجه به دشواریهایی مانند دوری از آزمایشگاه و دریافت دیرهنگام پاسخ آزمایشها یا کامل نبودن طیف آزمونها، علاقمندند سنجش و آزمایش سوخت دیزل را در محل خود انجام دهند، که خوشبختانه در سالهای اخیر با ابزارهای سنجشگر جمع و جور و سبکی که به بازار عرضه شده اند میتوان این خاسته را برآورده کرد. اما از دیگر سو اگر شخص یا سازمانی به هر دلیلی نمیخاهد برای راه اندازی آزمایشگاه سوخت دیزل سرمایه گذاری کند و البته همچنان خاستار اجرای یک برنامه روزآمد پایش و پالایش سوخت در محل خود است، برنامه FueLKleeN پاسخ درخوری به این خاسته است.

برنامه FuelKleeN به صورت چند بخشی طراحی شده است، بطوریکه شما در صورت تمایل میتوانید یک یا چند بخش از آنرا سفارش دهید. البته برای بدست آوردن بیشترین اثربخشی ما پیشنهاد میکنیم برنامه FueLKleeN را به طور کامل سفارش دهید.

آزمایشهای سوخت دیزل را میتوان به سه گروه تقسیم کرد، نخست آزمونهایی برای سنجش کمیتهای فیزیکی مانند چگالی، گرانروی و… هستند که دو هدف آگاهی از کم فروشی احتمالی فروشنده(ها) و میزان انطباق با الزامهای فنی مهندسی مرتبط را دنبال میکنند.Density_Meter_Pro_01 گروه دوم کمیتهایی مانند غلظت کاتالیست را میسنجند که بر بازدهی ترمودینامیکی سوخت و فرسایش پیشرانه دیزل اثر مستقیم دارند. در آزمونهای گروه سوم هم کمیتهایی مانند میزان آلاینده های خروجی پیشرانه مانند اکسد نیتروژن و… که اثرهای زیست محیطی دارند، ارزیابی میشوند.

اگر سطح پاکیزگی سوخت دیزل از مرز مشخص شده از سوی سازنده پیشرانه دیزل یا استانداردهای مهندسی مرتبط بالاتر باشد، نیاز به پالایش سوخت از ذره های آلاینده مانند آب، ذره های جامد و… هست که اینکار با پالایشگرهای مجهز به فیلترهای ویژه انجام میشود.

پاره ای از مزیتهای FueLKleeN:

  • صرفه جویی بدست آمده از پیشگیری از کم فروشی احتمالی فروشنده سوخت دیزل،
  • صرفه جویی بدست آمده از کاهش فرسایش اجزای در تماس با سوخت پیشرانه دیزل مانند رینگ، پیستون، سیلندر و… ناشی از پالایش سوخت از آب و…،
  • صرفه جویی بدست آمده از سرمایه گزاری برای خرید ابزارهای آزمایشگاهی،
  • صرفه جویی بدست آمده از هزینه برپایی فضایی برای آزمایشگاه سوخت دیزل،
  • صرفه جویی بدست آمده از حذف برنامه کالیبراسیون سالیانه یا دوسالانه ابزارهای آزمایش سوخت دیزل،
  • دریافت پاسخ آزمایشها در همان روز نمونه گیری،

و….

اعتمادپذیری نتیجه های هر آزمایش شیمیایی بستگی بالایی به کیفیت نمونه دارد. پایش و سنجش سوخت هم از این قانون پیروی میکند بطوریکه گرفتن نمونه های سوخت کاری بسیار حساس است که ظرافتهای ویژه ای را دارد. برای نمونه اگر نمونه سوخت هنگام گرفته شدن آلوده به باکتری شود، پس از آزمایش، چون نتیجه آلودگی باکتریایی را نشان میدهد، بهره بردار به دنبال بررسی علت رشد و نمو باکتری در سوخت میرود که در واقع کاری بیهوده است. بر این اساس در برنامه FueLKleen توجه ویژه ای به نمونه گیری در هر دو بخش نظری و عملی میشود. خوشبختانه برای گرفتن نمونه ای که معیار خوبی از سوخت تحت پایش باشد، چندین استاندارد مهندسی جهانی در دسترس است که براساس آنها میتوان نمونه هایی با کیفیت بالا گرفت. طبق این استانداردها برای بدست آوردن نمونه های معیار از نظر آماری باید نکته های ویژه ای را در نظر گرفت.

در برنامه FueLKleen دوگونه نمونه گیر دستی یا خودکار در دسترسند که بنا بر نیاز بکار میروند. نمونه معمولن از مخزن سوخت گرفته میشود، اما در برخی حالتها میتوان از نقطه های دیگر هم نمونه گرفت.

برنامه FueLKleen گستره ای از روزآمدترین آزمایشهای متداول سوخت دیزل را در برمیگیرد که در دو دسته ذیل جای میگیرند:

مشخصه های ذاتی سوخت

  • گرانروی
  • چگالی
  • آزمون همسانی

آلاینده ها

  • آلودگی آب
  • آلودگی ذره های جامد
  • غلظت کاتالیست
  • رشد باکتریایی

Fluid_Management_CFP

آلاینده های اصلی سوخت دیزل آب، ریزیاخته ها و ذره های کاتالیست هستند. سه آزمایش مهم که برای ارزیابی سطح این آلاینده ها روی سوخت دیزل انجام میشوند، سنجش میزان آب در سوخت، اندازه گیری مقدار باکتریها و آزمون غلظت ذره های کاتالیست هستند. پس از بدست آمدن نتیجه های هر سه آزمایش، با بررسی داده برگهای فنی سوخت چنانچه مقدار هرکدام از آلاینده ها بیش از مقدار گواهی شده از سوی فروشنده سوخت باشد ادامه بهره برداری از سوخت آلوده میتواند زیانهای هنگفت و گاهی جبران نشدنی به بار آورد. پس چه باید کرد؟ تا کنون بیشتر بهره برداران تجهیزات در چنین موقعیتی سوخت آلوده را پس میفرستادند که از نظر فنی و مهندسی راهکاری کاملن درست اما از دید حسابداری سازمان روشی هزینه زاست. در ضمن این راهکار تنها برای سوخت تازه خریداری شده شدنی است، اما سوختهایی که پس از مدتی نگهداری درون مخزن بهره بردار دچار آلودگی شده باشند را نمیتوان برای فروشنده پس فرستاد.

خوشبختانه راهکار شایسته دیگری هم در دسترس شما هست و آن پالایش سوخت آلوده با پالایشگرهای روزآمد، پیشرفته و تمام خودکار FueLKleen که طی تنها چند ساعت سوختی پاکیزه به شما تحویل میدهند.

پالایشگرهای FueLKleen مجهز به پیشرفته ترین فیلترها در سطح دنیا به شمار میآیند. از اینرو بهره برداران تجهیزات میتوانند مطمئن باشند آلودگیهای سوخت دیزل آنها به بهترین شیوه زدوده میشود.

فیلتر نقشی بی جایگزین در پاکسازی هر سیالی دارد. بنابراین فیلتر سوخت دیزل هم نقشی بسیار اساسی در کیفیت سوخت مصرفی دارد. با توجه به اینکه کارکرد درست فیلتر به طور مستقیم روی کیفیت کارکرد سوخت و پیشرانه اثر میگذارد، یکی از بخشهای مهم برنامه FueLKleen ارزیابی کارکرد فیلترهای سوخت پیشرانه های دیزلی است. پس از ارزیابی کارکرد فیلترها چنانچه نیاز به جایگزینی المنت آنها باشد، اینکار انجام میشود.

پالایشگاههای نفت سوختهای فسیلی مانند گازوییل و بنزین را به صورت استاندارد تولید میکنند تا هم بهای تمام شده سوخت را کاهش دهند و هم از استانداردهای موجود پیروی کرده باشند. از سوی دیگر سوخت دیزل هنگام اشتعال درون پیشرانه دماها و فشارهای بالایی را تجربه میکند. از اینرو بهره برداران به مرور با مشکلاتی مانند انباشت دوده روی اجزای پیشرانه، کاهش توان مفید مکانیکی و… دست و پنجه نرم میکنند. خوشبختانه اینروزها با پیشرفتهای چشمگیر مهندسی شیمی برای کاهیدن و حتی حذف این مشکلات افزودنیهای درخوری در دسترس بهره برداران است. برنامه FueLKleeN هم همراستا با فناوریهای روز دنیا، افزودنیهایی از برترین سازندگان دنیا برای سوختهای دیزلی به علاقمندان عرضه میکند.

Dr_Lube_05

مستندسازی مهندسی بخش مهمی از برنامه FueLKleen را در برمیگیرد. چون بدون گزارشهای مناسب هیچ ارزیابی از اثربخشی برنامه، برطرف کردن اشکالهای احتمالی، اعتمادپذیری نتیجه ها و… نمیتوان داشت. نتیجه های هر بخش از برنامه FueLKleen در قالب گزارشهایی دقیق، فراگیر و کاربرپسند ارائه میشود. گزارشها بسته به زمانبندی درخاستی شما و گامهای اجرایی برنامه میتوانند به طور هفتگی، ماهیانه و… یا موردی داده شوند. برنامه FueLKleen دارای قالبهای استاندارد گزارش است که براساس روزآمدترین نمونه ها تهیه شده اند و پیش از آغاز برنامه نمونه ای از آنها ارائه میشوند. اگر بهره برداران نیاز به گزارشهای متفاوتی داشته باشند تغییرهای درخاستی ایشان در الگوهای استاندارد داده میشوند.

Dr_Lube_06

در دنیای امروز آموزش سنگ بنای همه برنامه های کامیاب تجاری است. برنامه FueLKleen هم با پیروی از این اصل جهان گستر، آموزش را سرمشق کار خود قرار میدهد تا هم از نهادینه شدن متغیرهای فرهنگی و رفتاری برنامه در ذهن بهره برداران اطمینان یابد و هم اینکه میانگین سطح دانش فنی مرتبط با کارکردهای گوناگون روغن را در میان کارکنان سازمان هدف بالا ببرد. دوره های آموزشی برنامه FueLKleen به شیوه برهم کنشی طراحی شده اند به طوریکه با به چالش کشیدن شرکت کنندگان آنها را وادار به ارائه نظرها و طرح پرسشهای نو میکنند. همه دوره ها براساس تازه ترین یافته های فنی و مهندسی روغن طراحی شده اند و برای آنها منابع کمک آموزشی درخور با ظاهری جذاب و محتوایی غنی تهیه شده است. در پایان هر دوره با برگزاری آزمونهای استاندارد سطح یادگیری شرکت کنندگان سنجیده میشود و به کسانی که آزمون پایانی را با موفقیت پشت سر بگذارند، گواهینامه معتبر از سوی شرکتهای CM Technologies GmbH و ARGO-HYTOS GmbH داده میشود که به مدت دو سال اعتبار دارد.